Ecologisme a l'Empordà CNT-AIT Figueres

De la trobada amb l'entitat Salvem l'Empordà, el 25-11-2004:

L'estiu del 2002 va néixer Plataforma Cívica Salvem l'Empordà per aconseguir que les les administracions de l'estat planifiquessin i ordenessin ambientalment el creixement humà a la comarca. La Generalitat de Catalunya aleshores va anunciar la redacció d'un Pla Director per l'Empordà, d'orientació del creixement i la planificació de l'urbanisme, les infraestructures... pels següents 20 anys.

A Salvem l'Empordà es creu que cal escoltar la societat empordanesa sobre el futur que volem, doncs l'any 2004 va fer una campanya de participació en 3 fases: 8 pobles de l'Alt Empordà, 17 sectors socials, i acabant amb una taula multisectorial sobre aigua, urbanisme, infraestructures, espais oberts i residus, tot per a entregar un recull de les aportacions a la Generalitat de Catalunya.

Veient els objectius de la campanya de Salvem l'Empordà (crear debat sobre el futur territorial, crear mecanismes de participació, aconseguir un Pla Director consensuat i discutit), el Sindicat d'Oficis Varis de Figueres i comarca (CNT-AIT) va decidir donar resposta a aquesta crida en el debat del "sector sindicats", fent un previ debat intern i prenent acords d'assemblea. A la trobada, després de veure l'exposició de l'entitat organitzadora sobre el Pla Director, 3 persones que han assistit en nom de CNT han aportat explicacions i documentació desde 3 enfocaments ecologistes i anarcosindicalistes:

Altres pàgines afins i properes:
Bibliografia i documentació
Alliberament alimentari