Qui som CNT-AIT Figueres

La Confederació Nacional del Treball és una federació de sindicats adherida a l'Associació Internacional de les Treballadores. Fundada el 1910 a Barcelona a partir de la unió de les societats obreres no vinculades als corrents socialdemòcrates, la CNT és una organització sindical totalment independent de directrius polítiques, on qui decideix són lxs treballadorxs afiliadxs i no un comitè de professionals del sindicalisme tancats en processos electorals. A la CNT-AIT es renuncia al finançament Governamental i Patronal per a mantenir la independència d'acció, no es deixen les negociacions en mans d'intermediaris, i es basa la solidaritat en el recolzament mutu.

Els nostres objectius

Desenvolupar en els treballadors i treballadores l'esperit d'associació, practicar el recolzament mutu i solidaritat entre les treballadores, representar, defensar i promoure els interessos econòmics, socials, professionals i culturals dels i les afiliades, així com programar les accions necessàries per aconseguir les millores socials i econòmiques, tant pels afiliats com pels treballadors en general.

Quina gent som

Els i les afiliades de la CNT-AIT són tots aquells treballadors que se senten explotats pels seus patrons, que veuen com dia rera dia s'ignoren els seus drets, mentre una classe privilegiada anuncia sense vergonya el creixement dels seus beneficis.

Per tal d'ajudar a la consecució dels seus fins, entenent que la creixent globalització capitalista de l'economia és un fenòmen que els i les treballadores no podem ignorar, la CNT està associada amb d'altres organitzacions obreres afins a tot el món, dins l'Associació Internacional de les Treballadores (AIT), hereva de la Primera Internacional i refundada a Berlin el 1922.

Els treballadors de les drassanes de Puerto Real, els agricultors de Pedrera i comarca, les treballadores de Mercadona, són testimonis i protagonistes de les lluites portades a terme per la CNT-AIT durant els darrers 20 anys, i de com la pràctica anarcosindicalista és capaç de portar a bon port les reclamacions dels i les treballadores.

D'altra banda, a la CNT no hi ha líders que marquin les pautes de l'organització, sinó que són totes les treballadores afiliades les què aporten la seva energia i les seves idees per a fer funcional la confederació tots els dies.

Què és i com és la CNT/AIT
Documents d'enciclopèdia
Ideologia i filosofia
Altres òrgans de la federació:

CNT-AIT
AtribucioNo comercialCompartir amb igualtat